Lattvikt

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2009

Första inlägget. Lite historia

Av Paul - 29 oktober 2009 09:23

Lättvikt började enkelt. Jag kom med en ide som jag berättade för min kompis Jocke, han skrattade, så skrev jag ett litet manus, sen kom Peter med en handycam och så va de bara ut och filma och ha kul.

Vi gjorde dogma humor utan att veta om de.

Inge ljud och inget ljus hade vi! Bara en simpel handycam.

Där av namnet lättvikt. Vi är lättviktare med en handycam och en anorektisk budget!

Vi strävar efter att ha bra kameror och fett ljud och ljus att jobba med och 4 olika sorters catering på location, som gör oss tjocka så vi kan döpa om oss till tungvikt!

Hur som så dök youtube upp. Vi gjorde en sida där och slängde upp mytomanen, cribs och kontrollanten. I början hände inte så mycke. Men sen drog de iväg.

Mytomanen fick sjukt mycke views vi snittade ett tag 2000 views i veckan.

Fan vi gjorde nåt bra här tror jag ;)

Efter ett tag så gjorde vi del 2. återigen sjukt mycke views redan första dagen. Och effekten märktes på facebook, en rad nya personer addade mej. Och de är alltid lika kul och motiverande att någon säger att gillar den man gjort. För de är för er som jag skriver mina sketcher! De är för er som vi på lättvikt tar vår tid att göra nya saker!

Vi jobbar just nu helt ideellt vilket innebär att vi inte tjänar några pengar på de vi gör utan att vi får betala för att få de vi vill gjort.

Nu har jag skrivit ett manus på 50 sidor som vi ska börja filma inom kort och de ska va klart till december! 

Dom glada dagarna med ett ensides manus är över. Vi är nu ett komplett team som jobbar ihop, och vi tar sakta men säkert steget från glada amatörer till etablerade, så kallade ”proffs”.

Men 50 sidor på 4 veckor med en gräns på 5 inspelnings dagar är de möjligt?

Har vi tagit oss vatten över huvet?

De vet vi inte förren deadlinens tid är inne!

Kommer vi göra vårt bästa?

Klart som fan att vi ska! Är de ingen utmaning i de man gör så har man inget att vara stolt över i slutänden!

Så nu kan ni följa oss i min resa genom vårat första stor projekt!

 
 
Ingen bild

Daniel

29 oktober 2009 11:46

Härligt! Kör hårt! Det är bara de som kliver ur komfortzonen och utmanar sig själv som växer! Lycka till!!!

 
Ingen bild

Paul

29 oktober 2009 18:47

De har du rätt.
Nu jävlar ska de växas:)

 
Ingen bild

Emil

30 oktober 2009 11:58

Fan va härligt, ja längtar så SJUUUKT mkt tills de kommer ut :D (L) keep it going :D

 
Ingen bild

Paul

30 oktober 2009 19:07

Tack Emil.
Jag ser fram emot och få höra vad du tycker om våran nya film

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul - 8 november 2010 22:59

Ja den här turken blev jag helt såld på när jag såg hans klipp på youtube förra veckan. Jag har sett klippet om och om igen och skrattat lika högt varje gång! Så självklart var jag tvungen att göra en egen sketch. Men så blev inte fallet. Istället ...

Av Paul - 13 oktober 2010 10:16

Hallå vänner. Nu har det nästan gått 3 veckor sen jag hade min show på boulevardteatern. Och jag jobbar hårt på att kunna ta den till fler städer. Nu har äntligen Gävle blivit den första staden som jag åker till. Fredagen den 12 november kan ni se ...

Av Paul - 26 september 2010 20:13

Idag är jag rejält trött och sliten. Alla spänningar har släppt och jag känner mig avkopplad igen. Hur gick det? Det gick riktigt bra. Men för att göra det rätt så tar vi det från början. För ca 1 och en halv månad sedan så fick jag min första...

Av Paul - 25 september 2010 11:12


  Nu har den stora dagen kommit! Om några timmar så kliver jag upp på scenen på boulevardteatern för att premiera min stand-up föreställning ”Vem var det som sa det?”. I morse vaknade jag upp med ett stort leende och de första jag gjo...

Av Paul - 15 september 2010 10:37

Hej.   Nu är det inte långt kvar till den 25 september och min show Vem var det som sa det? Men innan dess så ville jag bara uppmärksamma er om ett projekt som jag har fått vara delaktig i som progamledare. Kimura talent heter det och i det s...

donera gärna en slant

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Presentation


Här har ni Lättvikts bloggen. Och här kan ni läsa om våra produktioner. Sidan skrivs av mej Paul del Valle

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards