Lattvikt

Alla inlägg den 7 november 2009

Av Paul - 7 november 2009 23:05

Klockan är 22.46 och jag sitter och äter min middag!

Så de betyder att vi haft en lång dag idag. Men hur kul har vi inte haft?

Vi började dagen på Jockes kontor. Jag Jocke och Peter. Där gjorde vi en del scener som man kommer att få se till och från i mega projektet. Så jag fick aggera stand in för man får inte se personen ifråga i dessa scener!

Sen drog jag och Yaser iväg till Atmo för att möta upp Michael Steinberg (kameraman nr 2) för att rigga resten av dagens scener! 13.30 kom mina komiker kollegor för att göra sina små men otroligt viktiga roller. Mathias Heldevik Cecilia Von Strokirch och Fredrik Lord. Och i samma takt så kom Tommy Andersson oxå. Och Tommy har en väldigt stor roll i projektet Så han fick stanna med oss ett bra bit in på kvällen. Mina kära komiker gjorde en riktigt bra prestation och jag är väldigt glad att dom ville ställa upp och vara med i vårat projekt.

Ja vad kan man säga om Tommy? Han satte rollen som jag hade hoppats! Jag la ett återkommande skämt idag och de skämtet har hållit mej vaken i skratt halva natten. Så ibland hade jag lite svårt att hålla mig för skratt. Eller jag ljuger nu! För när Stephan Mounkassa kom in och gjorde sin karaktär (En scen mellan honom mej och Nathalie) så dog jag av skratt i varje tagning. De va så illa att jag fick gå ut ur rummet för jag kunde inte hålla mig. Stephan satte rollen precis som jag hade visualiserat de i huvet, och de va magi och se honom leverera de skämtet som jag skrivit. Ni kommer förstå när ni ser de!


Så nu är vi på rätt spår och jag tror att vi är på god väg att skapa nånting väldigt bra här! Och alla som varit med idag har gått från inspelningen med just den känslan.

Och jag måste bara tillägga att de teamet vi just nu har fått ihop med lättvikt är de bästa teamet jag någonsin jobbat med.

Och tänk att allt de här började med mej Jocke, Peter och en handycam!


Sträva efter era drömmar, för kan ni se dom klart så kommer ni att nå dom.

donera gärna en slant

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Presentation


Här har ni Lättvikts bloggen. Och här kan ni läsa om våra produktioner. Sidan skrivs av mej Paul del Valle

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards