Lattvikt

Alla inlägg den 9 november 2009

Av Paul - 9 november 2009 19:16

Vad älskar svenskarna att se på?

Jo polisfilmer! För de är ju de vi producerar mest av allt i de här landet just nu.

Då fick jag iden att göra ett polisdrama som lättvikts första julkalender. Och observera att jag skriver första, för om de går bra så gör vi en till nästa år!

Här kommer våran synopsis.


Sju dagarna fram till julafton. De är en mild vinter och inte en snöflinga har synts till.

Men plötsligt så får en oskyldig person en snöboll kastad på sig. Han faller ihop i smärta och blir extremt chockad.

Sverige lever nu i total skräck för den mystiske snöbollsmannen!

Polisen tar och skickar ut sina 2 bästa poliser att lösa fallet. Håkan och Emma. Och här börjar jakten på den mystiske snöbollsmannen.

Vi får även följa Max 25 åringen som tror på jultomten och hans kompis Peter i deras resan genom dom här sju dagarna.

Hur kommer de gå för dom?

Kommer polisen kunna lösa fallet?

Och var får snöbollsmannen snön ifrån?

Av Paul - 9 november 2009 13:29

Sitter på mitt jobb och ska snart ut och jobba. Så jag tänkte att jag skulle avslöja vad vi filmar.

De vi gör just nu är en alternativ julkalender som vi kommer att lansera i samband med att vi öppnar våran hemsida den 1a december.  

Så vi är just nu halvvägs klara med kalendern.

Vem hade kunnat tro att lättvikt skulle göra en julkalender?

Inte jag om jag ska vara ärlig. Men mitt i allt sketch skrivande så fick jag den iden som vi just nu är i fullgång med att filma.

Så vi har ett manus på 50 sidor som är 24 avsnitt julkalender.

Och de jag fått på papper och de vi lyckats få på film hittills, ser riktigt lovande ut!

Kommer lägga upp lite bilder från inspelningsplatsen ikväll så ni får en inblick i de vi gör.

donera gärna en slant

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Presentation


Här har ni Lättvikts bloggen. Och här kan ni läsa om våra produktioner. Sidan skrivs av mej Paul del Valle

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards