Lattvikt

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Paul - 10 november 2009 19:11

Idag filmade vi Gabriel Odenhammar och Fredrik Wagner i deras gemensamma scener. Dom spelar vännerna Peter (Gabriel) och Jimmy (Fredrik) i kalendern.

Så idag fick vi njuta av många ”ja när vi filmade Sunes. Då va de inte riktigt så här vi gjorde” haha alltid kul att den fina jämförelsen :D

Vi fick iaf mer filmat än vad vi planerat enligt inspelningsschemat. Och sånt får ju producenter att jubla efter som de håller kostnaderna nere. Men vi i de här fallet inte har någon budget utom den lilla summa pengar jag Jocke och Yaser lagt ur egen ficka så blev de inte så mycke jubel från Yaser, han sa bara så här: Bra Paul!

Idag fick jag hoppa in och ta ljudet oxå. Så de blev regi och ljudupptagning för min del. Och de va första gången jag gjorde och de va en ny erfarenhet. Micken tar verkligen upp ljud dit man riktar den, en liten ändring och ljudet blir direkt sämre. Så alla som håller på med ljud får idag en nyvunnen respekt från min sida, bra jobb ni gör grabbar.


Fick precis ett mail från Jocke där jag fick se lite råklippta scener och de ser fan lovande ut!

Ska bli grymt att börja klippa ihop de hela och sen lägga ljud och musik. Jag har redan hittat en hel del referens musik så vi ska göra eget av.

Ser framemot att få visa upp de i kämpat för den senaste månaden.

För vi har inte oddsen på våran sida direkt!

Ingen budget, vi får hoppa in och göra lite av allt där vi borde haft någon som kunde sköta de under produktionen.

Men de va har är ett team och en ensemble som ger allt och lite till. För kärleken till den konstform vi alla älskar.



donera gärna en slant

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Presentation


Här har ni Lättvikts bloggen. Och här kan ni läsa om våra produktioner. Sidan skrivs av mej Paul del Valle

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards