Lattvikt

Direktlänk till inlägg 30 november 2009

Blogg-debut! Från Joakim med-kreatör av Lättvikt

Av Paul - 30 november 2009 09:39

Paul har bett mig att skriva några rader på bloggen, jag tyckte det lät
läskigt men ska göra ett försök att skriva mitt första blogg-inlägg nånsin.


Jag kallas Jocke, och startade Lättvikt med Paul, han framför kameran
och Jag bakom. Detta tyckte jag var en bra kombo eftersom jag avskyr
uppmärksamheten man får framför!
I julkalendern har jag dock framförallt valt att agera enbart klippare
pga av tidspressen, så paul har fått axla en större del av regin.
Jag har bara varit med 2 av 6 dagar på inspelning och lagt den tiden på
att sy ihop manusen till färdiga avsnitt i klipprummet istället.


På tal om tidspressen, det här galna projektet startade när Paul i 
november kom med en idé att vi skulle göra en julkalender, och vi skulle
vara klara 1 december.
"Svettigt" tänkte jag eftersom jag av erfarenhet vet hur lång tid såna
här grejer brukar ta. uppskattningsvis skulle manuset ta 1 månad att
skriva, tog 3 dagar, vi skulle behöva 10 inspelningsdagar, fick 6,
klippningen skulle behöva en månads heltidsarbete, har tagit ca 7 dagar,
(så ha överseende med om nåt klaff-fel har smygit sig med ;-) .... men
jag kände att om viljan finns så måste det gå... Vårt motto har ju
alltid varit att göra dogma humor, och att det inte ska vara så
tillrättalagt..


Nu är (nästan) allt färdigklippt... hehe, inte ens paul vet att de sista
fyra avsnitten är klara, ska visa dem för honom på måndag.. Kommer även
få ljudet till första avsnittet som blivit mixat i helgen av Oscar.


Det har känts kul att visa Paul hans manus i färdiga filmer, och att han
skrattar åt sina egna skämt är ett bra tecken!


Vill oxå nämna att i detta projekt har jag fått hjälp av två andra
duktiga klippare oxå, Ola och Roberth som gjort det möjligt för en
alternativ julkalender på webben i december!

Jocke

 
 
lisa

lisa

30 november 2009 09:47

Detta klarade du galant tycker jag..
Inte så svårt var det heller eller?..
Lycka till med allt du håller på med..kram lisa

http://unikajag.se

 
Ingen bild

Paul

30 november 2009 09:54

Hahaha nä inte så svårt. Men allt går om man bara vill, de handlar bara om rätt inställning till de man ger sig in i.

 
Ingen bild

Jocke

30 november 2009 17:25

Tack för kommentaren!

 
Ingen bild

Michael cabbot

3 december 2009 19:20

jag tycker det är skitbra gjort, och humor är inte världens lättaste grejj!
det är spännande och skitkul!
keep up!

 
Paul

Paul

4 december 2009 00:40

Tack Michael

http://www.lattvikt.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Paul - 8 november 2010 22:59

Ja den här turken blev jag helt såld på när jag såg hans klipp på youtube förra veckan. Jag har sett klippet om och om igen och skrattat lika högt varje gång! Så självklart var jag tvungen att göra en egen sketch. Men så blev inte fallet. Istället ...

Av Paul - 13 oktober 2010 10:16

Hallå vänner. Nu har det nästan gått 3 veckor sen jag hade min show på boulevardteatern. Och jag jobbar hårt på att kunna ta den till fler städer. Nu har äntligen Gävle blivit den första staden som jag åker till. Fredagen den 12 november kan ni se ...

Av Paul - 26 september 2010 20:13

Idag är jag rejält trött och sliten. Alla spänningar har släppt och jag känner mig avkopplad igen. Hur gick det? Det gick riktigt bra. Men för att göra det rätt så tar vi det från början. För ca 1 och en halv månad sedan så fick jag min första...

Av Paul - 25 september 2010 11:12


  Nu har den stora dagen kommit! Om några timmar så kliver jag upp på scenen på boulevardteatern för att premiera min stand-up föreställning ”Vem var det som sa det?”. I morse vaknade jag upp med ett stort leende och de första jag gjo...

Av Paul - 15 september 2010 10:37

Hej.   Nu är det inte långt kvar till den 25 september och min show Vem var det som sa det? Men innan dess så ville jag bara uppmärksamma er om ett projekt som jag har fått vara delaktig i som progamledare. Kimura talent heter det och i det s...

donera gärna en slant

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Presentation


Här har ni Lättvikts bloggen. Och här kan ni läsa om våra produktioner. Sidan skrivs av mej Paul del Valle

Senaste inläggen

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards